کنترل کلاچ در سربالایی
کنترل کلاچ در سربالایی و درب شیبدار پارکینگها
برای کنترل کلاچ در سربالاییها که مشکل عمده اکثر رانندگانی است که تاکنون با چنین حالتی مصادف نشدهاند:
بعد از اینکه ماشین را متوقف نمودیم همزمان که کلاچ زیر پای چپ قرار دارد ترمز را با پای راست نگه میداریم، دنده را در حالت دنده یک میگذاریم و کلاچ را تا جایی آزاد میکنیم که ماشین از حالت عادی به حالت لرزش دربیاید؛ بعد از آن ترمز را رها میکنیم ماشین رو به عقب سر نمیخورد و در آن لحظه گاز میدهیم؛ کلاچ را بیشتر آزاد میکنیم و با احتیاط به حرکت خود ادامه میدهیم.